sisukaart | kontakt

  Turunduse juhtimine  
     
 

Turunduse juhtimise ja kompetentside sisseostmine loob ettevõttele lisaväärtust läbi kogemuste ja värske mõtlemise. Loe täpsemalt

 
     

  Saksamaa, Rootsi, Soome  
     
 

Turundus- ja ekspordi- võimalused Saksamaal, Rootsis ja Soomes.
Loe täpsemalt

 
     

  EAS  
     
 

Turundus- ja ekspordi- plaanid ning koolitused EAS’i kaasfinantseerimise võimalusega.                Loe täpsemalt

 
     

Julge ja jõuline sõnum tõi Sampo Pangale üle 8000 kliendi



Eda-Liis Kann
Eda-Liis.Kann@aripaev.ee

08.03.2005 00:00
 

Turundusteoks 2004 valitud Sampo Panga lahendus on heaks eeskujuks kõikidele ettevõtetele terviklikust, jõulisest ning julgest kampaaniast.

Tartus Vanemuise kontserdimajas valiti eelmisel neljapäeval turunduskonverentsi Password raames aasta edukaimaks turundusteoks Sampo Panga kampaania Pangavahetuskuu.

Panga müügieesmärgiks oli saada 5000 uut klienti ja müüa täiendavaid pangateenuseid olemasolevtele klientidele.

Idee elluviimiseks oli peamiseks infokandjaks nn tðekiraamat, kuhu koondati üheksa eripakkumist. Tðekiraamatuid levitati insertidena ajalehtede vahel ning pangakontorites. Sõnumit võimendati tele- ja raadioreklaamiga ning lisaks kasutati spetsiaalselt Pangavahetuskuu jaoks loodud kujundusega POS-materjale.

Reklaamis kasutatud kilplaste multifilmi materjalidega saavutati omapärane kooslus absurdihuumorist, mõõdukast mässumeelusest ning atraktiivsest finantsteenusest.

Sampo kasutas edukalt ära ka oma staatust Eesti Olümpiakomitee sponsorina ja näitas Pangavahetuskuu teleklippe eksklusiivlepingu alusel ETVs olümpiamängude ülekannete vaheaegadel. Pangavahetuskuu ületas ka uudisekünnise ajakirjanduses ning selle kohta ilmus kolm artiklit.

Kampaania eelarve oli 2 mln krooni ja loodetud 5000 kliendi asemel vahetas panka üle 8500 inimese Sampo Panga kasuks. Seega ühe kliendi leidmiseks kulutas Sampo Pank 236 krooni.

Hansapanga juhatuse aseesimees Erkki Raasuke tunnistas turunduskonverentsil Password, et Hansapank kulutab ühe kliendi leidmiseks kordades vähem raha kui tema konkurendid. “Oleme jälginud kõiki konkurente ja võib öelda, et seni oleme kõikidest kõige odavamalt ühe kliendi kätte saanud,” kinnitas Raasuke.

Turunduskonsultant Toomas Danneberg arvab, et Sampo Panga kampaania eelarve ja tulemuse ehk MROI (marketing ROI) oli väga hea. “Oluline on ka see, et materjalide tootmisega jäädi mõistlikule tasemele: me ei näinud ega tajunud luksuslikkust ja samas mitte ka odavust, vaid seda, mida valitud sihtklient ootas,” selgitas Danneberg.

Sampo Panga lahendus on Dannebergi arvates hea näide kõigile ettevõtetele, sest integreeritus, meediapoolne kajastus ja kindlast julge sõnumi esitus on see mida sellest kõige enam õppida on. Lihtsus oma sõnumi osas kus potentsiaalsetele klientidele esitati tõeline väljakutse – tee vahetus ja julgus konservatiivsemas pangandussektoris.

“Sampo tegi seda, mida me kardame turunduses natuke liiga palju, on julgus esitada tõeline väljakutse või tuua julgelt välja, miks ollakse parim ehk miks peaks potentsiaalne klient otsustama kellegi kasuks,” nentis Danneberg.

EMT turundusjuhi Piret Mürgi sõnul on Sampo Panga turundusteost õppida eelkõige riskide võtmise julgust. Sampo Pangavahetuskuu kampaania näol oli tegemist jõulise ja eristuva sõnumiga pangandusturul, mis muutis ka selle valdkonna reklaamikeele senisest oluliselt agressiivsemaks.

“Jälgin huviga, kuidas Sampo võetud turundussuunda edasi arendab, kuidas konkurendid reageerivad ning milliseks kujuneb pangandusturu positsioonide sõda ning tulemuslikkus veidi pikemaajalises perspektiivis,” lisas Mürk.

http://www.aripaev.ee/2827/rubr_artiklid_282302.html